Uskrsna čestitka p. Danijela Korace DI


DanijelKoraca00311 2007Sa životom smrt se sasta i čudesna borba nasta:

Vođa živih pade tada i živ živcat opet vlada.

Kad promatram bogoslužje Velikoga tjedna prva misao koja mi dolazi na pamet je susret. Na Cvjetnicu smo razmišljali o tome kako su građani Jeruzalema pohrlili ususret Isusu i oduševljeno ga pozdravljali kao kralja. Na Veliki četvrtak dogodio se jedan poseban susret Isusa i njegovih apostola, po prvi puta su ga susreli pod prilikama kruha i vina, s njime se združili na novi, sakramentalni način. Veliki petak nam je u izvještaju muke ponudio na razmišljanje nekoliko susreta s Isusom. U Getsemanskom vrtu susret Isusa i Jude koji ga poljupcem izdaje; susret s vojnicima koji su došli Isusa uhititi i od straha popadaše na zemlju; susret s velikim svećenicima, religijskim vođama koji ga osudiše za bogohuljenje. Susret pogleda s Petrom koji ga je zatajio. Susret s Pilatom, s korumpiranom svjetovnom vlašću kojoj je draže osuditi nevinoga, nego se suprotstaviti laži. Ponovni susret s vojnicima koji Isusa izruguju, udaraju, pljuju. Susret s ruljom koja je žedna krvi pa traži da se već izbičevanog i izmučenog Isusa razapne. Na putu do Kalvarije događaju se još neki važni susreti, bilo da ih nalazimo u evanđelju bilo da nam ih prenosi tradicija. Na Kalvariji se dogodio onaj konačni susret, o kojem nam pjeva uskrsna posljednica s početka, susret života i smrti.

Kao prvi plod te borbe nalazimo u liturgiji časoslova na Veliku subotu jedan značajan i važan susret, susret Isusa s Adamom, kojeg Isus budi iz sna jer ga nije stvorio da leži u podzemlju. Preobrazba naše grešne ljudskosti u dioništvo božanske naravi. Ignacijevska tradicija nam govori i o susretu Isusa i njegove majke Marije. Ignacije nam ga predstavlja kao prvi susret nakon uskrsnuća, susret Majke i Sina. Slijede nebrojeni susreti s učenicima kroz četrdeset dana u kojima je Isus pokazivao da je živ. Vjerujem da smo sudjelujući ovih dana bogoslužju i kroz svoju osobnu molitvu pokušavali i mi kroz ove susrete doživjeti Isusa i oživjeti njegovu prisutnost u našem životu.

Naša ignacijevska duhovnost uči nas da tražimo i nalazimo Boga u svemu. Upravo je uskrsno jutro, kada promatramo Mariju Magdalenu koja traži, a ne nalazi Isusa u grobu, prilika da si posvijestimo tu dimenziju duhovnosti koju nastojimo živjeti. Tražiti i pronaći Isusa na pravome mjestu! Ne tamo gdje ja mislim da su ga stavili, gdje leži siguran pokriven teškim kamenom, nego otkriti ga u novosti života. Uskrsno jutro poziva nas da izađemo iz naših, često puta uskih okvira razmišljanja, doživljavanja, prosuđivanja, i budemo spremni za uvijek novi i drugačiji susret s Kristom.

Riječ susret čini mi se posebno značajna ovoga Uskrsa jer je ovih nekoliko redaka moj prvi susret kao crkvenog asistenta s vama kao zajednicom. Posebne prilike u kojima se još neko vrijeme nalazim nisu nam omogućile, osim nekoliko iznimaka, da se susretnemo na nekoj drugačijoj razini. Nadam se da će se i to uskoro promijeniti i da će naša suradnja dobiti nove i drugačije dimenzije.

Dragi ZKŽ-ovci, dok to očekujemo, želim svakoj i svakome od Vas radost i mir Uskrsloga!

p. Danijel